Slide background

Χημικές Διεργασίες στην Επεξεργασία Νερού & Υγρών Αποβλήτων

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κωδικός μαθήματος ΜΠ 437 Εξάμηνο Σπουδών 7ο
Είδος μαθήματος Υποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης 5
Θ=2, Α=1, Ε=4/2
6
Τύπος Μαθήματος Επιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Όχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER143/

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αυτό είναι σχεδιασμένο να δώσει στους φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος τις βασικές αρχές των χημικών διεργασιών που χρησιμοποιούνται στην επεξεργασία του νερού και των υγρών αποβλήτων, καθώς και τις μεθόδους για τον τεχνικό σχεδιασμό των εγκαταστάσεων και του σχετικού εξοπλισμού.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Έχει κατανοήσει τις βασικές αρχές και τα κρίσιμα χαρακτηριστικά των χημικών διεργασιών.
  • Έχει γνώση των βασικών εργαλείων και των τεχνικών ανάλυσης συστημάτων συστημάτων επεξεργασίας νερού και υγρών αποβλήτων που στηρίζονται σε χημικές μεθόδους.
  • Είναι σε θέση να κάνει τους βασικούς σχεδιαστικούς υπολογισμούς σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις των δεξαμενών και αντιδραστήρων, καθώς και να επιλέξει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του απαιτούμενου ηλεκτρο-μηχανολογικού εξοπλισμού των επιμέρους χημικών διεργασιών στο πλαίσιο αντιμετώπισης ενός περιβαλλοντικού προβλήματος.
  • Αξιολογεί τεχνικά τη βέλτιστη περιβαλλοντική λύση σε ένα ρεαλιστικό θέμα επεξεργασίας νερού ή/και υγρών αποβλήτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Βασικές αρχές χημικής ισορροπίας στο νερό
  2. Σχηματισμός συμπλόκων και διαλυτότητα των αλάτων
  3. Κατακρήμνιση
  4. Κροκίδωση – Συσσωμάτωση
  5. Προσρόφηση σε ενεργό άνθρακα
  6. Απολύμανση
  7. Ιοντοεναλλαγή

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης Στην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class, όπου είναι αναρτημένο ηλεκτρονικά το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού του μαθήματος
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις 26
- Φροντιστήριο 13
- Εργαστηριακές ασκήσεις συμπεριλαμβανομένης της συγγραφής των εργαστηριακών αναφορών 30
- Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης (projects) 20
- Αυτοτελής μελέτη 61
Σύνολο Μαθήματος 150

Αξιολόγηση Φοιτητών

  • Τελική γραπτή εξέταση (70% ή 90%)
  • Εργαστήρια (10%)
  • Εργασίες (project) (20% bonus)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Metcalf & Eddy, Μηχανική Υγρών Αποβλήτων, Τόμοι Α και Β, 1η Έκδοση, Εκδόσεις Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ, 2006
  • Μήτρακας Μανασής, Ποιοτικά χαρακτηριστικά και επεξεργασίας νερού, 2η Έκδοση, Εκδόσεις Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ, 2001

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Α. Στεφανάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Α. Στεφανάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Α. Στεφανάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: Ε. Κουκουράκη (Μέλος ΕΔΙΠ-ΧΗΜΗΠΕΡ), Κ. Τυροβολά (Μέλος ΕΔΙΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)