Slide background

Χημικές Διεργασίες στην Επεξεργασία Νερού & Υγρών Αποβλήτων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
Κωδικός μαθήματοςΜΠ 437Εξάμηνο Σπουδών7ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης5
Θ=2, Α=1, Ε=4/2
6
Τύπος ΜαθήματοςΕπιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER143/

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αυτό είναι σχεδιασμένο να δώσει στους φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος τις βασικές αρχές των χημικών διεργασιών που χρησιμοποιούνται στην επεξεργασία του νερού και των υγρών αποβλήτων, καθώς και τις μεθόδους για τον τεχνικό σχεδιασμό των εγκαταστάσεων και του σχετικού εξοπλισμού.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Έχει κατανοήσει τις βασικές αρχές και τα κρίσιμα χαρακτηριστικά των χημικών διεργασιών.
  • Έχει γνώση των βασικών εργαλείων και των τεχνικών ανάλυσης συστημάτων συστημάτων επεξεργασίας νερού και υγρών αποβλήτων που στηρίζονται σε χημικές μεθόδους.
  • Είναι σε θέση να κάνει τους βασικούς σχεδιαστικούς υπολογισμούς σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις των δεξαμενών και αντιδραστήρων, καθώς και να επιλέξει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του απαιτούμενου ηλεκτρο-μηχανολογικού εξοπλισμού των επιμέρους χημικών διεργασιών στο πλαίσιο αντιμετώπισης ενός περιβαλλοντικού προβλήματος.
  • Αξιολογεί τεχνικά τη βέλτιστη περιβαλλοντική λύση σε ένα ρεαλιστικό θέμα επεξεργασίας νερού ή/και υγρών αποβλήτων.
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 
  1. Βασικές αρχές χημικής ισορροπίας στο νερό
  2. Σχηματισμός συμπλόκων και διαλυτότητα των αλάτων
  3. Κατακρήμνιση
  4. Κροκίδωση – Συσσωμάτωση
  5. Προσρόφηση σε ενεργό άνθρακα
  6. Απολύμανση
  7. Ιοντοεναλλαγή
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class, όπου είναι αναρτημένο ηλεκτρονικά το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού του μαθήματος
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις26
- Φροντιστήριο13
- Εργαστηριακές ασκήσεις συμπεριλαμβανομένης της συγγραφής των εργαστηριακών αναφορών30
- Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης (projects)20
- Αυτοτελής μελέτη61
Σύνολο Μαθήματος150

Αξιολόγηση Φοιτητών

 
  • Τελική γραπτή εξέταση (70% ή 90%)
  • Εργαστήρια (10%)
  • Εργασίες (project) (20% bonus)
 

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Metcalf & Eddy, Μηχανική Υγρών Αποβλήτων, Τόμοι Α και Β, 1η Έκδοση, Εκδόσεις Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ, 2006
  • Μήτρακας Μανασής, Ποιοτικά χαρακτηριστικά και επεξεργασίας νερού, 2η Έκδοση, Εκδόσεις Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ, 2001
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Α. Στεφανάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Α. Στεφανάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις:Α. Στεφανάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις:Ε. Κουκουράκη (Μέλος ΕΔΙΠ-ΧΗΜΗΠΕΡ), Κ. Τυροβολά (Μέλος ΕΔΙΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)