Slide background

Γεωργική Μηχανική

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κωδικός μαθήματος ΜΠ 451 Εξάμηνο Σπουδών 7ο
Είδος μαθήματος Επιλογής
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες

Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης

3
Θ=2, Α=1, Ε=0
3
Τύπος Μαθήματος Επιστημονικής περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Ναι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER287/

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μέσω του μαθήματος της Γεωργικής Μηχανικής εξετάζονται θέματα που αφορούν τις σχέσεις εδάφους νερού, την γεωργική ρύπανση, την διαχείριση του αρδευτικού νερού και την στράγγιση εδαφών. Ακόμη περιγράφονται θέματα που σχετίζονται με την ποιότητα του αρδευτικού νερού και τις πιθανές επιπτώσεις στο έδαφος και τις καλλιέργειες. Οι φοιτητές καλούνται να εκτιμήσουν τις αρδευτικές ανάγκες των καλλιεργειών, να σχεδιάσουν αρδευτικά και στραγγιστικά δίκτυα αποκτώντας έτσι πολύτιμα εφόδια για τη μελλοντική τους επαγγελματική απασχόληση ως Μηχανικοί Περιβάλλοντος.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • κατανοεί τους παράγοντες που καθορίζουν την κίνηση και αποθήκευση νερού στο έδαφος.
  • υπολογίζει την εξατμισοδιαπνοή των καλλιεργειών
  • σχεδιάσει ένα πρόγραμμα άρδευσης.
  • αξιολογεί την ποιότητα του αρδευτικού νερού, τις πιθανές επιπτώσεις και τις κατάλληλες διαχειριστικές πρακτικές.
  • επιλέγει και να σχεδιάζει το κατάλληλο αρδευτικό δίκτυο
  • σχεδιάζει στραγγιστικά δίκτυα.
  • προτείνει πρακτικές αποκατάστασης εδαφών υποβαθμισμένα από άλατα.
Γενικές Ικανότητες
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Εισαγωγικές Έννοιες στο Έδαφος (Γένεση, δομή, σύσταση)
  2. Εδαφικό νερό (Κίνηση νερού στο έδαφος, κορεσμός υδατοικανότητα, σημείο μόνιμης μάρανσης, διαθέσιμο νερό)
  3. Μέθοδοι Υπολογισμού Εξατμισοδιαπνοής.
  4. Πρόγραμμα Άρδευσης
  5. Επιλογή Σχεδιασμός Συστημάτων Άρδευσης (λεκάνες, καταιονισμός, τοπική άρδευση)
  6. Βασικές Αρχές Στράγγισης Εδαφών.
  7. Σχεδιασμός Συστημάτων Στράγγισης
  8. Ποιότητα Αρδευτικού νερού

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης Στην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και πιο συγκεκριμένα με την ανάρτηση πρόσθετου εκπαιδευτικού υλικού (Σημειώσεις για εμβάθυνση της θεωρίας, πρόσθετες ασκήσεις) πέραν αυτού που περιλαμβάνεται στις διαλέξεις της θεωρίας.
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις 26
- Φροντιστηριακές ασκήσεις 13
-Αυτοτελής Μελέτη 36
Σύνολο Μαθήματος 75

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει ερωτήσεις κρίσεως με βάση τη θεωρία και ασκήσεις/εφαρμογές της θεωρίας (100%).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Τερζίδης Γ.Α., Παπαζαφειρίου Ζ.Γ. Γεωργική υδραυλική Εκδότης: Ζήτη ISBN: 9789604314041, Αριθμός Σελίδων: 501

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Αναπληρωτής Καθηγητής  Ν. Παρανυχιανάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Αναπληρωτής Καθηγητής  Ν. Παρανυχιανάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Δρ. Α. Μαλανδράκης (Μέλος ΕΔΙΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: