Slide background

Στρατηγικός Σχεδιασμός – Αξιοποίηση Καινοτομίας

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
Κωδικός μαθήματοςΜΠ 441Εξάμηνο Σπουδών8ο
Είδος μαθήματοςΕπιλογής
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες

Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης

4
Θ=2, Α=2, Ε=0
3
Τύπος ΜαθήματοςΑνάπτυξης Δεξιοτήτων
Προαπαιτούμενα ΜαθήματαΔιαχείριση & Χρονικός Προγραμματισμός Έργων
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)https//www.eclass.tuc.gr/modules/contact/index.php?course_id=754

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Αντικείμενο του μαθήματος είναι η κατανόηση της λειτουργίας και του στρατηγικού σχεδιασμού των επιχειρήσεων. Το μάθημα επικεντρώνεται: α) στις βασικές έννοιες αξιολόγησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας, β) στον σχεδιασμό επιχειρηματικών εγχειρημάτων- είτε νέων είτε στο πλαίσιο υφισταμένων επιχειρήσεων- που βασίζονται στην αξιοποίηση της γνώσης και της τεχνολογίας και γ) στη διερεύνηση των προϋποθέσεων για επενδύσεις σε "καθαρότερες τεχνολογίες".

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • συγκροτήσει επιχειρηματικό μοντέλο με έμφαση σε καινοτόμες τεχνολογίες
  • αξιολογήσει ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχεδίο (business plan) και εν γένει να
  • αξιοποιήσει τις επιμέρους γνώσεις που έχει αποκομίσει καθόλη την διάρκεια των σπουδών του (τεχνικές και οικονομικές) για όλο τον κύκλο από την αξιολόγηση των ευκαιριών, τη σύλληψη και τη γέννηση της επιχειρηματικής ιδέας, την εκτίμηση βιωσιμότητας της, την αναζήτηση μορφής χρηματοδότησής, καθώς και τη σύσταση της επιχειρηματικής μονάδας.
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • ‘Ασκηση κριτικής και αυτοκριτικής
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

  1. ΧΡΗΜΑΤΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ Ανάλυση λογιστικών καταστάσεων και ισολογισμού, Αριθμοδείκτες, Ανάλυση κόστους και κερδοφορίας, Κοστολόγηση και Τιμολόγηση, Νεκρό Σημείο, Χρηματοδότηση.
  2. ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Περιβαλλοντική Λογιστική και Κοστολόγηση
  3. ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Οικονομικό περιβάλλον, Τεχνολογικό, Φυσικό, Θεσμικό, Κοινωνικό, Πολιτικό, Ανταγωνισμός, Υπόδειγμα Porter, Εξωτερικά εμπόδια εισόδου, Αγοραστές – Προμηθευτές, Προσδιορισμός Ανταγωνιστικής Θέσης, Προγραμματισμός
  4. ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Πόροι και Ικανότητες, Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα, Αξιολόγηση Πόρων, Αλυσίδες Αξίας, Συγκριτική Προτυποποίηση, Εκχώρηση Λειτουργιών
  5. ΑΠΟΣΤΟΛΗ-ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ-ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Δημιουργία Εταιρικής Αποστολής, Παράγοντες Επιτυχίας, Επίπεδα και Είδη Στρατηγικής
  6. ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ : Αξιολόγηση της εμπορικής αξίας εφευρέσεων, νέων προϊόντων και τεχνολογιών. Νεοφυείς επιχειρήσεις και τεχνο-βλαστοί
  7. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (The Business Plan) Το Επιχειρηματικό Σχέδιο, εκπόνηση μελετών με χρήση   ειδικής   πλατφόρμας   λογισμικού   για   επιχειρηματικά   σχέδια.
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης

Στην αίθουσα διδασκαλίας και σε εργαστήριο Η/Υ

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

 
  • Γενικής χρήσης Λογισμικό διαχείρισης έργων
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
 
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις24
- Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών11
- Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης. Εκπόνηση επιχειρηματικού μοντέλου20
- Αυτοτελής μελέτη20
Σύνολο Μαθήματος75
Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Ατομική εργασία/Προφορική εξέταση (30%)

ΙΙΙ. Ομαδική εργασία (20%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Δημιουργία Νεοφυών Επιχειρήσεων, S. Spinelli, R. Adams, B. Παπαδάκης, εκδ. Utopia, 2010
  • Αριθμοδείκτες και management, W. Ciaran, εκδ. Πατάκη, 2009
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Καθηγητής Σ. Ροζάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Καθηγητής Σ. Ροζάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις:Καθηγητής Σ. Ροζάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: