Slide background

Εφαρμογές σε Περιβαλλοντικά Μοντέλα

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
ΚατεύθυνσηΜηχανικών Περιβάλλοντος
Κωδικός μαθήματος    ΜΠ 421Εξάμηνο Σπουδών7ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης3
Θ=2, Α=1, Ε=0
5
Τύπος ΜαθήματοςΕπιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER107/

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Εξηγεί τη σημασία της χρήσης μοντέλων στη περιβαλλοντική μηχανική, τη κινητική ροής θρεπτικών σε ένα οικοσύστημα, τις αντιδράσεις ανάπτυξης ανώτερων οργανισμών σε ένα μοντέλο οικοσυστήματος, τους περιορισμούς στη χρήση μοντέλων οικοσυστημάτων
  • Ανακαλεί  τα στάδια δημιουργίας μοντέλων ,τις εξισώσεις των ισοζυγίων μάζας για συστήματα διασποράς, συστήματα συμμεταφοράς, και για μικτά συστήματα με αντιδράσεις, τη σημασία της μεταφοράς ιζημάτων για την μεταφορά της μάζας, το φαινόμενο του ευτροφισμού και τις επιδράσεις του στα οικοσυστήματα, τη δυναμική αλληλεξάρτηση οργανισμών σε ένα οικοσύστημα, τη σημασία των συμβατικών ρυπαντών στη δημόσια υγεία.
  • Διακρίνει  τα διάφορα περιβαλλοντικά μοντέλα και τις χρήσεις τους, το ρόλο του περιοριστικού παράγοντα στον ευτροφισμό συστημάτων.
  • Υπολογίζει βιοχημικές παραμέτρους σε φυσικά συστήματα, το χρόνο και τη συγκέντρωση ρυπαντών σε σταθερή κατάσταση, σταθερές κινητικών αντιδράσεων από πειραματικά δεδομένα.
  • Επιλύει απλά μοντέλα ευτροφισμού για την ανάλυση της τροφικής κατάστασης μίας λίμνης, τις εξισώσεις ισοζυγίου μάζας συμβατών ρυπαντών για ποτάμια και εκβολές ποταμών.

 

Γενικές Ικανότητες
 
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 
  1. Εισαγωγή στη μεθοδολογία προσομοίωσης περιβαλλοντικών συστημάτων
  2. Φαινόμενα Μεταφοράς
  3. Συστήματα Διασποράς
  4. Συστήματα Συμμεταφοράς
  5. Μικτά Συστήματα
  6. Διαμερισματοποίηση
  7. Μεταφορά Ιζήματος
  8. Απλά Μοντέλα Μεταοράς
  9. Υπολογισμός Παραμέτρων
  10.  Κινητική Χημικών Αντιδράσεων
  11. Ευτροφισμός
  12. Μοντέλα Οικοσυστημάτων
  13. Συμβατοί Ρυπαντές σε Ποτάμια και Λιμνοθάλασσες
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

 
  • Εξειδικευμένο Λογισμικό διαχείρισης έργων
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
  • Δημιουργία και χρήση περιβαλλοντικών μοντέλων
  • Χρήση χαρτών GIS
 
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις26
- Φροντιστηριακές ασκήσεις13
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας25
- 3 ατομικές εργασίες μοντελοποίησης.31
- 4 σετ ασκήσεων30
Σύνολο Μαθήματος125
Αξιολόγηση Φοιτητών Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:
  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Αξιολόγηση ατομικών εργασιών (30%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Environmental Modeling, του J.L. Schnoor, 1996
  • Aquatic Chemistry του Ν.Π. Νικολαΐδη, 2005
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Καθηγητής Ν. Νικολαΐδης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Καθηγητής Ν. Νικολαΐδης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις:Καθηγητής Ν. Νικολαΐδης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: