Slide background

Βελτιστοποίηση περιβαλλοντικών & ενεργειακών συστημάτων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
ΚατεύθυνσηΜηχανικών Περιβάλλοντος
Κωδικός μαθήματος      ΜΠ 332 Εξάμηνο Σπουδών6ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις & Ασκήσεις πράξης4
Θ=3, Α=1, Ε=0
4
Τύπος ΜαθήματοςΥποβάθρου
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER216/

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Ανακαλεί μεθοδολογίες βελτιστοποίησης, γραμμικού, μη γραμμικού, δυναμικού προγραμματισμού και προηγμένες μεθοδολογίες βελτιστοποίησης.
  • Αναγνωρίζει τη μαθηματική έκφραση βελτιστοποίησης  για  ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα και ποια μεθοδολογία είναι καταλληλότερη για την επίλυση κάθε είδους προβλήματος.
  • Επιλέγει την κατάλληλη μέθοδο επίλυσης και προσδιορίζει την βέλτιστη λύση.
  • Εφαρμόζει τις διδαχθείσες μεθοδολογίες σε προβλήματα περιβαλλοντικού χαρακτήρα.
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 
  1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: Εισαγωγή.
  2. Ταξινόμηση Μοντέλων Βελτιστοποίησης, Μη γραμμική Βελτιστοποίηση, Κοίλα Σύνολα και Συναρτήσεις.
  3. Θεωρήματα Μαθηματικής Βελτιστοποίησης.
  4.  Γεωμετρία του Προβλήματος της Μαθηματικής Βελτιστοποίησης.
  5. ΚΛΑΣΙΚΗ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ: Προβλήματα Βελτιστοποίησης χωρίς Περιορισμούς, Πολλαπλασιαστές Lagrange.
  6. ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ:  Βελτιστοποίηση σε Προβλήματα Γραμμικού Προγραμματισμού
  7. ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ:  Simplex Μέθοδος.
  8. ΜΗ ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Εισαγωγή, Μέθοδοι Βελτιστοποίησης χωρίς Περιορισμούς,
  9. ΜΗ ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Μέθοδοι Βελτιστοποίησης με Περιορισμούς, Δυναμικός Προγραμματισμός.
  10. ΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Εισαγωγή και βασικές έννοιες.
  11. ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ  ΜΕΘΟΔΟΙ  ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: Γενετικοί αλγόριθμοι,
  12. ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ  ΜΕΘΟΔΟΙ  ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: Ασαφής λογική, Νευρωνικά Δίκτυα.
  13. Εφαρμογές σε Matlab.
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

 
  • Εξειδικευμένο Λογισμικό
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
 
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις39
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας18
- Φροντιστηριακές ασκήσεις13
- Project30
Σύνολο Μαθήματος100

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
- Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα

ΙΙ. Εργασία (Project) (20%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Μέθοδοι Βελτιστοποίησης Περιβαλλοντικών Συστημάτων, Καρατζάς Γεώργιος, Παπαδοπούλου Μαρία
  • Στοιχεία Βελτιστοποίησης, Ευστράτιος Ε. Τζιρτζιλάκης
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις:Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: