Slide background

Βελτιστοποίηση περιβαλλοντικών & ενεργειακών συστημάτων

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κατεύθυνση Μηχανικών Περιβάλλοντος
Κωδικός μαθήματος       ΜΠ 332  Εξάμηνο Σπουδών 6ο
Είδος μαθήματος Υποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις & Ασκήσεις πράξης 4
Θ=3, Α=1, Ε=0
4
Τύπος Μαθήματος Υποβάθρου
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Όχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER216/

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Ανακαλεί μεθοδολογίες βελτιστοποίησης, γραμμικού, μη γραμμικού, δυναμικού προγραμματισμού και προηγμένες μεθοδολογίες βελτιστοποίησης.
  • Αναγνωρίζει τη μαθηματική έκφραση βελτιστοποίησης  για  ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα και ποια μεθοδολογία είναι καταλληλότερη για την επίλυση κάθε είδους προβλήματος.
  • Επιλέγει την κατάλληλη μέθοδο επίλυσης και προσδιορίζει την βέλτιστη λύση.
  • Εφαρμόζει τις διδαχθείσες μεθοδολογίες σε προβλήματα περιβαλλοντικού χαρακτήρα.
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: Εισαγωγή.
  2. Ταξινόμηση Μοντέλων Βελτιστοποίησης, Μη γραμμική Βελτιστοποίηση, Κοίλα Σύνολα και Συναρτήσεις.
  3. Θεωρήματα Μαθηματικής Βελτιστοποίησης.
  4.  Γεωμετρία του Προβλήματος της Μαθηματικής Βελτιστοποίησης.
  5. ΚΛΑΣΙΚΗ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ: Προβλήματα Βελτιστοποίησης χωρίς Περιορισμούς, Πολλαπλασιαστές Lagrange.
  6. ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ:  Βελτιστοποίηση σε Προβλήματα Γραμμικού Προγραμματισμού
  7. ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ:  Simplex Μέθοδος.
  8. ΜΗ ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Εισαγωγή, Μέθοδοι Βελτιστοποίησης χωρίς Περιορισμούς,
  9. ΜΗ ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Μέθοδοι Βελτιστοποίησης με Περιορισμούς, Δυναμικός Προγραμματισμός.
  10. ΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Εισαγωγή και βασικές έννοιες.
  11. ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ  ΜΕΘΟΔΟΙ  ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: Γενετικοί αλγόριθμοι,
  12. ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ  ΜΕΘΟΔΟΙ  ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: Ασαφής λογική, Νευρωνικά Δίκτυα.
  13. Εφαρμογές σε Matlab.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης Στην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Εξειδικευμένο Λογισμικό
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις 39
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 18
- Φροντιστηριακές ασκήσεις 13
- Project 30
Σύνολο Μαθήματος 100

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
- Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα

ΙΙ. Εργασία (Project) (20%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Μέθοδοι Βελτιστοποίησης Περιβαλλοντικών Συστημάτων, Καρατζάς Γεώργιος, Παπαδοπούλου Μαρία
  • Στοιχεία Βελτιστοποίησης, Ευστράτιος Ε. Τζιρτζιλάκης

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Επίκουρος Καθηγητής Ν. Διαγγελάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Επίκουρος Καθηγητής Ν. Διαγγελάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Επίκουρος Καθηγητής Ν. Διαγγελάκης​​​​​​​ (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: