Slide background

Μετεωρολογία και Μοντέλα Ποιότητας Αέρα

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
ΚατεύθυνσηΜηχανικών Περιβάλλοντος
Κωδικός μαθήματος         ΜΠ 332Εξάμηνο Σπουδών5ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης3
Θ=2, Α=1, Ε=0
4
Τύπος ΜαθήματοςΕπιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΝαι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER202/

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποτελεί το βασικό εισαγωγικό μάθημα στις έννοιες των διεργασιών που λαμβάνουν χώρα στην ατμόσφαιρα.

Ή ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των σπουδαστών στις βασικές έννοιες της των μετεωρολογικών παραμέτρων και στην επίδρασή τους στην ανάλυση των περιβαλλοντικών διεργασιών και προβλημάτων. Το μάθημα εισαγάγει τους σπουδαστές στις κατακόρυφες διεργασίες στην ατμόσφαιρα καθώς και στην ανάλυση των περιβαλλοντικών δεδομένων για αξιολόγηση ενεργειακών και περιβαλλοντικών συστημάτων και εγκαταστάσεων. Επίσης αναφέρεται σε εισαγωγικές έννοιες για το κλίμα και την κλιματική αλλαγή. Με αυτή την έννοια το μάθημα αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία συγκεκριμένες μεθοδολογίες και τεχνικές ανάλυσης διεργασιών στην ατμόσφαιρα αναπτύσσονται σε επί μέρους ειδικά μαθήματα των επόμενων εξαμήνων.

Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της ορθής αξιολόγησης των μετεωρολογικών μετρήσεων στα σύγχρονα ενεργειακά και περιβαλοντικά θέματα.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Έχει κατανοήσει τα βασικά και κρίσιμα χαρακτηριστικά των μετεωρολογικών συστημάτων, την σύνδεση τους με τα ενεργειακά και περιβαλλοντικά συστήματα και διεργασίες  και τις αρχές των ατμοσφαιρικών διεργασιών.
  • Έχει γνώση των εργαλείων και των τεχνικών ανάλυσης περιβαλλοντικών δεδομένων και πως αυτά χρησιμοποιούνται για να εξασφαλίσουν την ποσοτικοποίηση και διαχείριση περιβαλλοντικών έργων.
  • Χρησιμοποιεί τις μεθοδολογίες ανάλυσης των διεργασιών της ατμόσφαιρας και κλιματικών χαρακτηριστικών.
  • Αναλύει και υπολογίζει τα βασικά στοιχεία των κατακόρυφων διεργασιών στην ατμόσφαιρα.
  • Αναλύει και υπολογίζει στοιχεία του ατμοσφαιρικού οριακού στρώματος.
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 
  • Εισαγωγή στη δομή της ατμόσφαιρας.
  • Θερμότητα – Ακτινοβολία στην ατμόσφαιρα
  • Η θερμοκρασία-Κατακόρυφες μεταβολές – Ευστάθεια-Όργανα μέτρησης
  • Υγρασία - Εξάτμιση και Διαπνοή
  • Το νερό στην ατμόσφαιρα. Κατακρημνίσματα.
  • Θερμοδυναμικά διαγράμματα της ατμόσφαιρας – Τεφιγράμματα.
  • Ατμοσφαιρική πίεση και Άνεμος.
  • Τοπική άνεμοι και ατμοσφαιρική κυκλοφορία.
  • Αέριες μάζες και μέτωπα. Πρόγνωση καιρικών φαινομένων
  • Μοντέλα διάχυσης αερίων ρύπων.
  • Κλιματική αλλαγή.
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και ΕπικοινωνιώνΥποστήριξη εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις26
- Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών13
- Αυτοτελής Μελέτη61
Σύνολο Μαθήματος100
Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:

  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα μετεωρολογικών εφαρμογών
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
 

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Βιβλίο Εύδοξος [33134074]: Εφαρμοσμένη μετεωρολογία, Μπαλτάς Ευάγγελος Α.
  • Βιβλίο Εύδοξος[11083]: Μαθήματα μετεωρολογίας και κλιματολογίας, Φλόκας Απόστολος Α.
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις:Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: