Slide background

Υδραυλική Ι

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
ΚατεύθυνσηΜηχανικών Περιβάλλοντος
Κωδικός μαθήματος         ΜΠ 326Εξάμηνο Σπουδών5ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις & Επίλυση ασκήσεων και προβολή βίντεο4
Θ=3, Α=1, Ε=0
5
Τύπος ΜαθήματοςΕπιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα ΜαθήματαΘεμιτή η γνώση Ρευστομηχανικής
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER260/

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία ο φοιτητής θα διδαχθεί μαθήματα που αφορούν σχεδιασμό και διαχείριση υδραυλικών έργων, ή ζητήματα διαχείρισης και αντιμετώπισης πραγματικών πλημμυρών.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Ανακαλεί θεμελιώδη ζητήματα ροής ανοιχτών αγωγών που αντιμετωπίζει ο μηχανικός και τους τρόπους προσέγγισής τους, υδραυλική ανοιχτών αγωγών,
  • Υπολογίζει βάθος κατάντη ροής και ενέργειες που θα μπορούσαν να ληφθούν ώστε να αποφευχθεί μια ενδεχόμενη πλημμύρα.
  • Περιγράψει ποιοτικά και ποσοτικά φυσικά φαινόμενα που σχετίζονται με δυνάμεις/πιέσεις κινούμενων ρευστών σε ανοικτούς αγωγούς.
  • Αναλύει και υπολογίζει βάθη ροής και πεδία ταχυτήτων ροής σε ανοιχτούς αγωγούς.
  • Εξασκείται στο σχεδιασμό υδραυλικών έργων.
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 
  1. Εισαγωγή. Διατομές ροής. Κατανομή ταχύτητας σε ανοικτούς αγωγούς
  2. Γενικές εξισώσεις ροής σε ανοικτούς αγωγούς. Εξίσωση συνέχειας. Εξίσωση Bernoulli. Εξίσωση ορμής
  3. Αρχή της ενέργειας. Συνολική ενέργεια. Ειδική ενέργεια
  4. Ομοιόμορφη ροή. Εξίσωση Manning. Μόνιμη ομοιόμορφη ροή σε αγωγό διέλευσης πλημμύρας
  5. Βέλτιστες υδραυλικές διατομές ανοικτών αγωγών
  6. Ανομοιόμορφη ροή. Ταξινόμηση της ροής
  7. Υδραυλικό άλμα – λεκάνες ηρεμίας
  8. Ειδική ενέργεια – Κρίσιμο βάθος
  9. Ανομοιόμορφη ροή - Βαθμιαία μεταβαλλόμενη ροή
  10. Ταξινόμηση των διαμηκών τομών επιφάνειας
  11. Ροή σε ποτάμια. Έλεγχος και μέτρηση της ροής
  12. Διατομές ελέγχου
  13. Εκχυλιστές 
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις26
- Επίλυση ασκήσεων και προβολή βίντεο που εστιάζουν στην κατανόηση της θεωρίας που έχει ήδη διδαχθεί.26
- 4 φυλλάδια ασκήσεων στο eclass.24
- Αυτοτελής Μελέτη49
Σύνολο Μαθήματος125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει 6-9 θέματα τα οποία καλύπτουν ολόκληρη τη διδαχθείσα ύλη:

  • Αποδείξεις θεμελιωδών σχέσεων υδραυλικής.
  • Ερωτήσεις κρίσεως.
  • Επίλυση ασκήσεων.
  • Εικόνες από βίντεο που αποτελούν μέρος της ύλης, στις οποίες οι φοιτητές καλούνται να εξηγήσουν τι θα γίνει και γιατί όταν συμβεί ένα δοσμένο γεγονός. Τα βίντεο αυτά έχουν διδαχθεί στην τάξη και βρίσκονται διαθέσιμα στο eclass.

ΙΙ. Ατομικό project (20%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Μόνιμες ροές με ελεύθερη επιφάνεια, ΚΑΤΣΙΦΑΡΑΚΗΣ Λ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
  • Υδραυλική ανοικτών αγωγών, Πρίνος Παναγιώτης
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Αναπλ. Καθ. Α. Κουτρούλης (Μέλος ΔΕΠ – ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Νέος Επιστήμονας/Ακαδημαϊκός Υπότροφος
Φροντιστηριακές ασκήσεις:Νέος Επιστήμονας/Ακαδημαϊκός Υπότροφος
Εργαστηριακές ασκήσεις: