Slide background

Χημική και Τεχνική Θερμοδυναμική

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κατεύθυνση Χημικών Μηχανικών
Κωδικός μαθήματος      ΧΜ 318 Εξάμηνο Σπουδών 6ο
Είδος μαθήματος Υποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις & Ασκήσεις πράξης 4
Θ=3, Α=1, Ε=0
4
Τύπος Μαθήματος Επιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS  
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https://www.eclass.tuc.gr/modules/auth/courses.php?fc=68

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Ανακαλεί τη μαθηματική θεμελίωση της θερμοδυναμικής ισορροπίας, την περιγραφή ιδανικών και πραγματικών μιγμάτων, τη φύση των διαμοριακών δυνάμεων, την ισορροπία φάσεων υγρού-υγρού και αερίου-υγρού, τις έννοιες τάση διαφυγής ή πτητικότητα, χημικό δυναμικό, συντλεστής ενεργότητας συστατικών διαλυμάτων, την ενεργειακή ανάλυση χημικών αντιδράσεων, την έννοια της χημικής ισορροπίας σε ομογενείς και ετερογενείς αντιδράσεις.
  • Διακρίνει μεταξύ των γραμμομοριακών και μερικών γραμμομοριακών ιδιοτήτων.
  • Περιγράφει τις εξισώσεις φορμαλισμού των μιγμάτων και διαλυμάτων (ιδανικών και πραγματικών).
  • Εξηγεί τη θερμοδυναμική αντιδράσεων με έμφαση στη συνθήκη ισορροπίας, τη σταθερά ισορροπίας, και την εξάρτηση της σταθεράς ισορροπίας από τη θερμοκρασία.
  • Εφαρμόζει τη θερμοδυναμική των διαλυμάτων με διάκριση μεταξύ ιδανικών και πραγματικών διαλυμάτων και των σχετικών διαφορών στα αντίστοιχα μοντέλα του χημικού δυναμικού συστατικού διαλύματος.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Ισορροπία
  2. Ευστάθεια
  3. Μίγματα Ιδανικών Αερίων
  4. Ιδιότητες Ομοιογενών Μιγμάτων
  5. Διαμοριακές δυνάμεις
  6.  Καταστατικές εξισώσεις Μιγμάτων
  7. Τάση διαφυγής συστατικών σε μίγματα
  8. Μοντέλα συντελεστή ενεργότητας
  9. Ισορροπία φάσεων υγρού-ατμού
  10. Ισορροπία φάσεων υγρού-υγρού
  11. Χημικές αντιδράσεις
  12. Καύση
  13. Χημική Ισορροπία 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης Στην αίθουσα διδασκαλίας, σε χώρους εργαστηρίων
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις 39
- Φροντιστήριο 13
- Σετ ασκήσεων (4 προαιρετικά) 20
- Αυτοτελής μελέτη 28
Σύνολο Μαθήματος 100

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:
-    Επίλυση προβλημάτων
και Σετ ασκήσεων (40%)         ή

ΙΙ. Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:
-    Επίλυση προβλημάτων

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • ΘΕΩΡΙΑ ΜΙΓΜΑΤΩΝ-ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΦΑΣΕΩΝ-ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ, Άγγελος Παπαϊωάννου, Εκδόσεις Κοράλι,Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 41956181
  • Εισαγωγή στη Θερμοδυναμική, Smith J.M., Van Ness Hendrich., Abbott M., ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΖΙΟΛΑ, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 18549050
  • Θερμοδυναμική και Προχωρημένη Θερμοδυναμική (Θεωρία - Λυμένες Ασκήσεις), Πολυζάκης Απόστολος, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 94645248
  • Θερμοδυναμική. Θεμελιώδεις Αρχές και Εφαρμογές, Gyftopoulos E., Βeretta Gian P., Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 18548693

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Δρ. Α. Παπαδοπούλου (Μέλος ΕΔΙΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Δρ. Α. Παπαδοπούλου (Μέλος ΕΔΙΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Δρ. Α. Παπαδοπούλου (Μέλος ΕΔΙΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: -