Slide background

Τεχνολογίες Επεξεργασίας Αέριων Εκπομπών

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
ΚατεύθυνσηΜηχανικών Περιβάλλοντος
Κωδικός μαθήματος      ΜΠ 452Εξάμηνο Σπουδών8ο
Είδος μαθήματοςΕπιλογής
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες

Διαλέξεις

3
Θ=3, Α=0, Ε=0
5
Τύπος ΜαθήματοςΕπιστημονικής Περιοχής και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS 
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
 
  • Ανάλυση των ρυπαντών της ατμόσφαιρας και της προέλευσής τους
  • Κατανόηση των μηχανισμών ρύπανσης της ατμόσφαιρας
  • Κατανόηση της συμπεριφοράς των ρύπων
  • Κατανόηση των επιπτώσεων της ρύπανσης της ατμόσφαιρας
  • Κατανόηση της σημασίας/σπουδαιότητας των καινοτόμων, εναλλακτικών αντιρρυπαντικών τεχνολογιών για την παραγωγή ενέργειας και χρήσιμων χημικών

Δεξιότητες

  • Ικανότητα επιλογής κατάλληλων τεχνολογιών και ορθολογικών συνδυασμών τους για την αντιμετώπιση πολυσυνθετικών ρυπογόνων εκπομπών
  • Ικανότητα σχεδιασμού νέων διαδικασιών/διεργασιών ελέγχου ρυπογόνων εκπομπών
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Σεβασμός στο Φυσικό Περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 
  • Ρύπανση της ατμόσφαιρας από αέριες εκπομπές. Σύντομη περιγραφή
  • Οι ρύποι και οι πηγές τους. Η συμπεριφορά τους στην ατμόσφαιρα
  • Επιπτώσεις της ρύπανσης από αέριες εκπομπές σε πλανητικό επίπεδο (φαινόμενο θερμοκηπίου, τρύπα όζοντος, όξινη βροχή και όξυνση περιβάλλοντος, κπλ
  • Εθνικοί, διεθνείς κανονισμοί και νομοθεσίες σχετικά με τις εκπομπές ρύπων
  • Τεχνολογίες αντιμετώπισης αέριων εκπομπών: κινητές πηγές ρύπανσης (αυτοκίνητο κλπ)
  • Τεχνολογίες αντιμετώπισης αέριων εκπομπών: σταθερές πηγές ρύπανσης (βιομηχανικές εκπομπές)
  • Τεχνολογίες αντιμετώπισης σωματιδιακής ρύπανσης
  • Καινοτόμες, εναλλακτικές αντιρρυπαντικές τεχνολογίες για την παραγωγή ενέργειας και προϊόντων
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης

Στην αίθουσα διδασκαλίας και Εκπαίδευση στο εργαστήριο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

 
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις39
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας86
Σύνολο Μαθήματος125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (90%)

ΙΙ. Αξιολόγηση Ασκήσεων (10%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Βιβλίο Εύδοξος [28017]: ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ: ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ, ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝΤΕΚΑΚΗΣ
  • “Chemical and Catalytic Reaction Engineering”, J.J. Carberry, McGraw-Hill, 1976 (ISBN: 0-07-009790-9)
  • Chemical Engineering Kinetics, J. M. Smith, Μετάφραση στα Ελληνικά: «Μηχανική Χημικών Διεργασιών», Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, 1997.
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Π. Παναγιωτοπούλου (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Π. Παναγιωτοπούλου (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: 
Εργαστηριακές ασκήσεις: