Slide background

Τεχνοοικονομική Μελέτη Διεργασιών

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
Κωδικός μαθήματος     ΧΜ 407Εξάμηνο Σπουδών8ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες

Διαλέξεις και Ασκήσεις

4
Θ=3, Α=1, Ε=0
5
Τύπος ΜαθήματοςΕπιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα ΜαθήματαΙσοζύγια Μάζας & Ενέργειας, Ανάλυση & Σχεδιασμός Χημικών Διεργασιών Ι, Ανάλυση & Σχεδιασμός Βιοχημικών Διεργασιών
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός είναι να είναι σε θέση ο φοιτητής να εφαρμόσει τις γνώσεις που έχει αποκομίσει από τα μαθήματα ανάλυσης και σχεδιασμού διεργασιών, να τις συνθέσει, και τελικά να προτείνει με τη μορφή καλά οργανωμένων τεχνικών εκθέσεων μία κατά το δυνατόν βέλτιστη λύση για το προκείμενο πρόβλημα. Στη συνέχεια να προσθέσει το οικονομικό περιεχόμενο στη μελέτη ώστε τελικά να κρίνει ποιά εφικτή τεχνική λύση μπορεί να υλοποιηθεί με τα βέλτιστα οικονομικά αποτελέσματα, συνδυασμός που εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα της.
Γενικές Ικανότητες
 
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 
  • Εισαγωγή. Τεχνικο-οικονομικές μελέτες
  • Γενικά στοιχεία σχεδιασμού βιομηχανιών
  • Στάδια μελέτης, πορεία σχεδιασμού διαδικασίας/ εγκαταστάσεως, τεχνικά χαρακτηριστικά διαγραμμάτων ροής, σχεδιασμός στοιχείων εγκαταστάσεων
  • Προσεγγιστικές μέθοδοι υπολογισμού εξοπλισμού, εξοικονόμηση/διαχείρηση ενέργειας
  • Διαστασιολόγησης εξοπλισμού
  • Στοιχεία λογιστικής – Βασικές έννοιες - Αποσβέσεις
  • Προϋπολογισμός κόστους επένδυσης
  • Προϋπολογισμός λειτουργικού κόστους
  • Αξιολόγηση επενδύσεων – Διαχρονική αξία χρήματος
  • Παραδείγματα τεχνικο-οικονομικών μελετών
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης

Στην αίθουσα διδασκαλίας
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

 
  • Power point παρουσιάσεις/διαλέξεις,
  • Υλικό από το E-class, e-βιβλία , σχετικά βιβλία και διπλωματικές από τη βιβλιοθήκη.
 
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις36
- Ασκήσεις12
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας27
- Συγγραφή εργασίας50
Σύνολο Μαθήματος125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Τελική εξέταση (50%):  Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)

Ενδιάμεση εξέταση-πρόοδος (50%):  Γραπτή εργασία (Συμπερασματική – Διαμορφωτική)

Διευκρινίζεται ότι ο βαθμός πρέπει να είναι ≥5.0 και στα δύο.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Peters & Timmerhaus,  Σχεδιασμός και Οικονομική Μελέτη Εγκαταστάσεων για Μηχανικούς” Ελληνική έκδοση, εκδ. Τζιόλα 2002.
  • Κυριαζής – Παπαδάκης, Τεχνικο-οικονομική μελέτη, εκδ. Τζιόλα 2009.
  • Εισαγωγή στο σχεδιασμό χημικών εργοστασίων Ι. Κ. Κούκος, Εκδόσεις Τζιόλα 2008
  • Βασικοί Πίνακες & Εξισώσεις του PERRY για Χημικούς Μηχανικούς J.G. Speight Εκδ.ΤΖΙΟΛΑ, 2008.
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: 
Διδασκαλία μαθήματος: 
Φροντιστηριακές ασκήσεις: 
Εργαστηριακές ασκήσεις: