Slide background

Βιολογικές Μέθοδοι Εξυγίανσης Περιβάλλοντος

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
ΚατεύθυνσηΜηχανικών Περιβάλλοντος
Κωδικός μαθήματος   ΜΠ 446Εξάμηνο Σπουδών9ο
Είδος μαθήματοςΕπιλογής
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες

Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης

3
Θ=2, Α=1, Ε=0
5
Τύπος ΜαθήματοςΕπιστημονικής περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER182/

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Περιγράφει: Συστήματα και τεχνολογίες αποκατάστασης υπογείων υδάτων και εδαφών. Τεχνολογίες αποκατάστασης θαλάσσιου περιβάλλοντος από πετρελαιοκηλίδες. Συστήματα φυτοεξυγίανσης και αντιδραστήρες τριών φάσεων για την επεξεργασία ρυπασμένων χωμάτων.
  • Διακρίνει: Τις συνθήκες που απαιτούν την εφαρμογή in situ ή ex situ τεχνικών αποκατάστασης
  • Χρησιμοποιεί: Υπολογιστικά εργαλεία για τον υπολογισμό του χρόνου αποκατάστασης ρυπασμένων περιοχών.
  • Αναγνωρίζει: Το είδος ρύπανσης, την ευκολία αποδόμησης των με βιολογικούς τρόπους καθώς και την επικινδυνότητα αυτών.
  • Αναλύει: Ρυπασμένες περιοχές ως προς τους υφιστάμενους ρύπους και τους εναλλακτικούς τρόπους αποκατάστασης των.
  • Εκτιμάει: Την αποτελεσματικότητα των μεθόδων αποκατάστασης.
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σχεδιασμός συστημάτων in-situ και ex-situ αποκατάστασης ρυπασμένων εδαφών και υδροφόρων φορέων από (χλωριωμένες ή μη) οργανικές ενώσεις. Σχεδιασμός βιολογικών φραγμάτων υπεδάφους. Λειτουργία βιοαντιδραστήρων τύπου SBR. Ιδιαιτερότητες αποκατάστασης θαλάσσιων οικοσυστημάτων από πετρελαιοκηλίδες. Μορφές αυτο-αποκατάστασης περιβάλλοντος (natural attenuation). Σχεδιασμός και ανάλυση συστημάτων φυτοεξυγίανσης εδάφους /υπογείων υδάτων από οργανικές ενώσεις ή βαριά μέταλλα. Σχεδιασμός βιοφίλτρων αέρος για έλεγχο οσμών και επικινδύνων και τοξικών αερίων. Εφαρμογές πεδίου

  • Εισαγωγή στις τεχνολογίες αποκατάστασης περιβάλλοντος
  • In-situ & ex-situ Τεχνολογίες βιο-αποκατάστασης Εδάφους από Υδρογονάνθρακες (έδαφος & υπόγεια νερά)
  • Σχεδιασμός βιολογικών φραγμάτων υπεδάφους (subsurface barriers, funnel & gate systems)
  • Σχεδιασμός βιοαντιδραστήρων τριών φάσεων (slurry bioreactors)
  • Σχεδιασμός και λειτουργία βιοαντιδραστήρων τύπου SBR.
  • Τεχνική Ανάμειξης με Χώμα σε Έκταση Καλλιέργειας (Landfarming)
  • Τεχνική της Κομποστοποίησης (Composting)
  • Αποκατάσταση θαλάσσιων οικοσυστημάτων από πετρελαιοκηλίδες
  • Φυσική αποκατάσταση περιβάλλοντος (natural attenuation)
  • Φυτο-αποκατάσταση εδάφους από οργανικές ενώσεις
  • Φυτο-αποκατάσταση εδάφους από μέταλλα (έδαφος & υπόγεια νερά)
  • Σχεδιασμός βιοφίλτρων αέρος για έλεγχο οσμών και VOCs.
  • Μηχανισμοί βιο-αποδόμησης οργανικών ρύπων.
    • Αλκάνια, αλκένια, αρωματικοί υδρογονάνθρακες, PAHs
    • Χλωριωμένα αλκάνια & αλκένια, χλωριωμένοι αρωματικοί υδρογονάνθρακες
    • Εκρηκτικά, εντομοκτόνα, ζιζανιοκτόνα, PCBs
  • Παρουσιάσεις εφαρμογών και αριθμητική επίλυση προβλημάτων.
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης

Στην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και ΕπικοινωνιώνΥποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις26
- Φροντιστηριακές ασκήσεις13
- Αυτοτελής Μελέτη86
Σύνολο Μαθήματος125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Τελική γραπτή εξέταση     100% του βαθμού

ΙΙ. Ασκήσεις (bonus)              10% του βαθμού

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • "Biodegradation and Bioremediation", Martin Alexander, 2nd Edition, Academic Press, London UK (1999).
  • "Bioremediation Principles", JB Eweis, SJ Ergas, DPY Chang & ED Schroeder, McGraw-Hill, Boston MA (1998).
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: 
Διδασκαλία μαθήματος: 
Φροντιστηριακές ασκήσεις: 
Εργαστηριακές ασκήσεις: