Slide background

Ροή Υπογείων Υδάτων και Μεταφορά Ρύπων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
ΚατεύθυνσηΜηχανικών Περιβάλλοντος
Κωδικός μαθήματοςΜΠ 432Εξάμηνο Σπουδών8ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες

Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης, Εργαστήρια

5
Θ=3, Α=1, Ε=2/2
5
Τύπος ΜαθήματοςΥποβάθρου
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER162/

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Γνώσεις

  • Κατανόηση του υδρογεωλογικού πλαισίου και των βασικών αρχών και παραμέτρων που καθορίζουν τη ροή των υπογείων υδάτων
  • Κατανόηση των βασικών εξισώσεων της Υπόγειας Υδραυλικής και του πλαισίου χρησιμοποίησης τους
  • Κατανόηση της λειτουργίας των υδρογεωτρήσεων και της επίπτωσης τους στους υδροφορείς
  • Κατανόηση των μεθόδων επίλυσης των εξισώσεων της Υπόγειας Υδραυλικής
  • Κατανόηση των μηχανισμών μεταφοράς ρύπων στο υπέδαφος
  • Κατανόηση των βασικές εννοιών που σχετίζονται με τη ρύπανση υδάτων και των μεθόδων προστασίας και απορρύπανσης τους.

Δεξιότητες

  • Ικανότητα σχεδιασμού απλών και σύνθετων υδραυλικών έργων υπογείων υδάτων
  • Ικανότητα σχεδιασμού εκμεταλλεύσεων των υπογείων υδάτων
  • Προσδιορισμός ρύπανσης και ζωνών προστασίας
  • Ικανότητα σχεδιασμού έργων προστασίας των υπογείων υδάτων
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Πορώδη Μέσα, Κατανομή Υπογείων Υδάτων, Πορώδες, Υδρογεωλογικοί Σχηματισμοί, Υδραυλικά Ύψη και Κλίσεις, Υδραυλική Αγωγιμότητα, Ομοιογένεια και Ανισοτροπία, Ελεύθεροι Υδροφορείς, Περιορισμένοι Υδροφορείς, Εξίσωση Συνέχειας, Αριθμητικά Μοντέλα Υπογείων Υδάτων, Πηγάδια, Σταθερή Ροή προς Πηγάδι (Ελεύθεροι και Περιορισμένοι Υδροφορείς, Υδροφορείς με Διαρροή ), Μη Σταθερή Ροή προς Πηγάδι, Τεστ Άντλησης, Εδαφικό Ύδωρ στην Ακόρεστη Ζώνη, Μετρήσεις και Ιδιότητες Εδαφών, Υδατικό Ισοζύγιο, Πηγές Ρύπανσης, Διαδικασίες Μεταφοράς Μάζας, Εξίσωση Συνέχειας, Έννοια Συμμεταφοράς, Δίοδοι Υπόγειας Ροής, Επιπτώσεις στην Υπόγεια Ρύπανση, Νόμος Fick, Συντελεστές Μοριακής Διάχυσης, Διάχυση σε Πορώδη Μέσα, Εφαρμογές της Εξίσωσης Διάχυσης, Μονοδιάστατη Ροή, Κυκλική Ροή, Εγκάρσια Διασπορά, Τένσορας Μηχανικής Διασποράς, Μοντέλα Διασποράς και Ζώνες Ρύπανσης.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

 
  • Εξειδικευμένη εργαστηριακή υποδομή
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
  • Δημιουργία και χρήση περιβαλλοντικών μοντέλων
 
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις39
- Φροντιστήρια13
- Project, σειρές ασκήσεων και εργαστηριακών ασκήσεων50
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας23
Σύνολο Μαθήματος125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα

ΙΙ. Αξιολόγηση Εργαστηριακών εργασιών (15%)

ΙΙΙ. Εργασία (Project) (25%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Πανεπιστημιακές Σημειώσεις «Ροή Υπογείων Υδάτων και Μεταφορά Ρύπων», Καρατζάς Γεώργιος
  • Υπόγεια Υδραυλική, Τολίκας Δ., Εκδόσεις Επίκεντρο
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: 
Εργαστηριακές ασκήσεις: