Slide background

Βελτιστοποίηση περιβαλλοντικών συστημάτων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
ΚατεύθυνσηΜηχανικών Περιβάλλοντος
Κωδικός μαθήματος      ΜΠ 332 Εξάμηνο Σπουδών6ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις & Ασκήσεις πράξης4
Θ=3, Α=1, Ε=0
4
Τύπος ΜαθήματοςΥποβάθρου
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER216/

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Γνώσεις

Οι φοιτητές θα γνωρίζουν:

  • Μεθοδολογίες βελτιστοποίησης, γραμμικού, μη γραμμικού, δυναμικού προγραμματισμού και Προηγμένες μεθοδολογίες βελτιστοποίησης

Δεξιότητες

Οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να κατανοούν το είδος του προβλήματος στο οποίο ανήκει ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα και να μπορούν να δώσουν της μαθηματική έκφραση του προβλήματος βελτιστοποίησης, να επιλέξουν την κατάλληλη μέθοδο επίλυσης και να μπορούν να προσδιορίσουν την βέλτιστη λύση. Να αναγνωρίζουν ποια μεθοδολογία είναι καταλληλότερη για την επίλυση κάθε είδους προβλήματος. Να εφαρμόζουν τις διδαχθείσες μεθοδολογίες σε προβλήματα περιβαλλοντικού χαρακτήρα
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 
  • ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: Εισαγωγή, Ταξινόμηση Μοντέλων Βελτιστοποίησης, Μη  γραμμική  Βελτιστοποίηση, Κοίλα  Σύνολα  και  Συναρτήσεις,  Θεωρήματα  Μαθηματικής Βελτιστοποίησης, Γεωμετρία του Προβλήματος της Μαθηματικής Βελτιστοποίησης.
  • ΚΛΑΣΙΚΗ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ: Προβλήματα Βελτιστοποίησης χωρίς Περιορισμούς, Πολλαπλασιαστές Lagrange.
  • ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ:  Βελτιστοποίηση σε Προβλήματα Γραμμικού Προγραμματισμού, η Simplex Μέθοδος.
  • ΜΗ ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Εισαγωγή, Μέθοδοι Βελτιστοποίησης χωρίς Περιορισμούς, Μέθοδοι Βελτιστοποίησης με Περιορισμούς, Δυναμικός Προγραμματισμός.
  • ΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Εισαγωγή και βασικές έννοιες.
  • ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ  ΜΕΘΟΔΟΙ  ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: Γενετικοί  αλγόριθμοι, Ασαφής λογική,  Νευρωνικά Δίκτυα
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

 
  • Εξειδικευμένο Λογισμικό
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
 
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις39
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας18
- Φροντιστήρια13
- Project30
Σύνολο Μαθήματος100

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
- Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα

ΙΙ. Εργασία (Project) (20%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Μέθοδοι Βελτιστοποίησης Περιβαλλοντικών Συστημάτων, Καρατζάς Γεώργιος, Παπαδοπούλου Μαρία
  • Στοιχεία Βελτιστοποίησης, Ευστράτιος Ε. Τζιρτζιλάκης
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις:Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: