Slide background

Χημική και Τεχνική Θερμοδυναμική

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
ΚατεύθυνσηΧημικών Μηχανικών
Κωδικός μαθήματος     ΧΜ 318Εξάμηνο Σπουδών6ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις & Ασκήσεις πράξης4
Θ=3, Α=1, Ε=0
4
Τύπος ΜαθήματοςΕπιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS 
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) 

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να κατανοεί

  • τη μαθηματική θεμελίωση της θερμοδυναμικής ισορροπίας
  • την περιγραφή ιδανικών και πραγματικών μιγμάτων
  • τη φύση των διαμοριακών δυνάμεων
  • την ισορροπία φάσεων υγρού-υγρού και αερίου-υγρού
  • τις έννοιες τάση διαφυγής ή πτητικότητα, χημικό δυναμικό, συντλεστής ενεργότητας συστατικών διαλυμάτων
  • την ενεργειακή ανάλυση χημικών αντιδράσεων
  • την έννοια της χημικής ισορροπίας σε ομογενείς και ετερογενείς αντιδράσεις

Οι δεξιότητες που αναμένεται να αναπτύξει ο φοιτητής/τρια με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος είναι:

  • να διακρίνει μεταξύ των γραμμομοριακών και μερικών γραμμομοριακών ιδιοτήτων
  • να περιγράφει τις εξισώσεις φορμαλισμού των μιγμάτων και διαλυμάτων (ιδανικών και πραγματικών)
  • να εξηγει και να περιγράφει τη Θερμοδυναμική αντιδράσεων με έμφαση στη συνθήκη ισορροπίας, τη σταθερά ισορροπίας, και την εξάρτηση της σταθεράς ισορροπίας από τη θερμοκρασία
  • να εφαρμόζει τη θερμοδυναμική των διαλυμάτων με διάκριση μεταξύ ιδανικών και πραγματικών διαλυμάτων και των σχετικών διαφορών στα αντίστοιχα μοντέλα του χημικού δυναμικού συστατικού διαλύματος
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 
  • Ισορροπία και ευστάθεια
  • Μίγματα Ιδανικών Αερίων
  • Ιδιότητες Ομοιογενών Μιγμάτων
  • Διαμοριακές δυνάμεις και Καταστατικές εξισώσεις Μιγμάτων
  • Τάση διαφυγής συστατικών σε μίγματα
  • Μοντέλα συντελεστή ενεργότητας
  • Ισορροπία φάσεων υγρού-ατμού
  • Ισορροπία φάσεων υγρού-υγρού
  • Χημικές αντιδράσεις-Καύση
  • Χημική Ισορροπία
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας, σε χώρους εργαστηρίων
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και ΕπικοινωνιώνΥποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις39
- Φροντιστήριο13
- Σετ ασκήσεων (4 προαιρετικά)20
- Αυτοτελής μελέτη28
Σύνολο Μαθήματος100

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:
-    Επίλυση προβλημάτων
και Σετ ασκήσεων (40%)         ή

ΙΙ. Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:
-    Επίλυση προβλημάτων

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • ΘΕΩΡΙΑ ΜΙΓΜΑΤΩΝ-ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΦΑΣΕΩΝ-ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ, Άγγελος Παπαϊωάννου, Εκδόσεις Κοράλι,Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 41956181
  • Εισαγωγή στη Θερμοδυναμική, Smith J.M., Van Ness Hendrich., Abbott M., ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΖΙΟΛΑ, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 18549050
  • Θερμοδυναμική και Προχωρημένη Θερμοδυναμική (Θεωρία - Λυμένες Ασκήσεις), Πολυζάκης Απόστολος, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 94645248
  • Θερμοδυναμική. Θεμελιώδεις Αρχές και Εφαρμογές, Gyftopoulos E., Βeretta Gian P., Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 18548693
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Δρ. Α. Παπαδοπούλου (Μέλος ΕΔΙΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Δρ. Α. Παπαδοπούλου (Μέλος ΕΔΙΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις:Δρ. Α. Παπαδοπούλου (Μέλος ΕΔΙΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: