Slide background

Ανάλυση & Σχεδιασμός Βιοχημικών Διεργασιών

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
ΚατεύθυνσηΧημικών Μηχανικών
Κωδικός μαθήματος      ΧΜΠ 302 Εξάμηνο Σπουδών6ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις, Φροντιστηριακές και Εργαστηριακές Ασκήσεις6
Θ=3, Α=1, Ε=2
5
Τύπος ΜαθήματοςΕπιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα ΜαθήματαΜικροβιολογία, Ισοζύγια μάζας & ενέργειας
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) 

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/τρια θα πρέπει να:

  • Γνωρίζει τα είδη των βιοχημικών αντιδράσεων που λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο της βιομηχανικής βιοτεχνολογίας ή της περιβαλλοντικής βιοτεχνολογίας.
  • Γνωρίζει να σχεδιάζει βιοαντιδραστήρες για την επίτευξη συγκεκριμένων προϊόντων.

Οι δεξιότητες που αναμένεται να αναπτύξει ο φοιτητής/τρια με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος είναι:

  • Ικανότητα περιγραφής των διαφόρων βιοχημικών διεργασιών που χρησιμοποιούνται για στην βιομηχανική και περιβαλλοντική βιοτεχνολογία.
  • Ικανότητα περιγραφής των διεργασιών που χρησιμοποιούνται για ενζυμικές μετατροπές.
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Ανάλυση δεδομένων, σχεδιασμός και υπολογισμός ρυθμού βιοχημικών διεργασιών.
  • Σχεδιασμός βιοαντιδραστήρων για την παραγωγή βιολογικών προϊόντων, με χρήση μικροοργανισμών ή ενζύμων
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 
  1. Στοιχεία μικροβιολογίας και βιοχημείας
  2. Κινητική ενζυμικών αντιδράσεων
  3. Κινητική αντιδράσεων με ακινητοποιημένα ένζυμα
  4. Κινητική ανάπτυξης μικροοργανισμών
  5. Κινητική παραγωγής προϊόντων μεταβολισμού
  6. Μαθηματικά μοντέλα προσομοίωσης
  7. Σχεδιασμός βιοαντιδραστήρων (batch, fed-batch, CSTR)
  8. Βιοαντιδραστήρες νέας γενιάς (Perfusion, Airlift, SBR, hollow-fiber, MBR, MBBR)
  9. Αερισμός και ανάδευση αντιδραστήρων
  10. Αποστείρωση
  11. Εφαρμογές σε βιομηχανικές και περιβαλλοντικές διεργασίες.
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας και στο εργαστήριο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και ΕπικοινωνιώνΥποστήριξη εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις39
- Φροντιστήριο13
- Εργαστηριακές ασκήσεις26
- Αυτοτελής Μελέτη47
Σύνολο Μαθήματος125
Αξιολόγηση ΦοιτητώνΙ. Γραπτή τελική εξέταση (75%) που περιλαμβάνει:
-Επίλυση προβλημάτων
ΙΙ. Βαθμός Εργαστηρίου (25%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • «ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΒΙΟΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ – Βασικές Έννοιες», Πανεπιστημιακές εκδόσεις ΕΜΠ (2005)
  • «Bioprocess Engineering – Basic Concepts», M.L. Shuler & F. Kargi, Prentice Hall (1992).
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: 
Διδασκαλία μαθήματος: 
Φροντιστηριακές ασκήσεις: 
Εργαστηριακές ασκήσεις:Α. Παντίδου (Μέλος ΕΤΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)