Slide background

Δυναμική και Αυτόματη Ρύθμιση Διεργασιών

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
ΚατεύθυνσηΧημικών Μηχανικών
Κωδικός μαθήματος       ΧΜ 315Εξάμηνο Σπουδών6ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις & Ασκήσεις πράξης4
Θ=3, Α=1, Ε=0
4
Τύπος ΜαθήματοςΕπιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα ΜαθήματαΣυνήθεις διαφορικές εξισώσεις, Ισοζύγια μάζας και ενέργειας
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) 

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/τρια θα πρέπει να:

  1. Έχει κατανοήσει τις βασικές έννοιες της δυναμικής και αυτόματης ρύθμισης διεργασιών.
  2. Έχει κατανοήσει τις μαθηματικές μεθόδους ανάλυσης δυναμικών συστημάτων.
  3. Έχει κατανοήσει τη μέθοδος της συχνοτικής απόκρισης και τα διαγράμματα Bode.
  4. Έχει κατανοήσει τη σημασία της αναλογικής, ολοκληρωτικής και διαφορικής ρυθμιστικής δράσης.
  5. Έχει κατανοήσει την έννοια της αυτόματης ρύθμισης με ανατροφοδότηση.
  6. Έχει κατανοήσει τα διάγραμμα βαθμίδων κλειστού βρόχου.

Οι δεξιότητες που αναμένεται να αναπτύξει ο φοιτητής/τρια με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος είναι:

  1. Ικανότητα εφαρμογής μαθηματικών μεθόδων υπολογισμού και ανάλυσης δυναμικών συστημάτων
  2. Ικανότητα χρήσης διαγραμμάτων βαθμίδων.  
  3. Ικανότητα να κατασκευάζει και να ερμηνεύει διαγράμματα Bode.
  4. Ικανότητα να προτείνει μεθόδους βελτιστοποίησης δυναμικών συστημάτων.
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 
  • Εισαγωγή στη δυναμική και ρύθμιση διεργασιών-Βασικές έννοιες.
  • Περιγραφή μαθηματικών μεθόδων για την ανάλυση δυναμικών συστημάτων (μέθοδος εκθετικού πίνακα, μέθοδος μετασχηματισμού Laplace, συνάρτηση μεταφοράς, υπολογισμός συχνοτικής απόκρισης, διαγράμματα Bode, μέθοδος Lyapunov).
  • Δυναμική απόκριση των φυσικών συστημάτων. Συστήματα 1ης τάξης, 2ης τάξης και ανώτερης τάξης.
  • Δυναμική ανάλυση μη γραμμικών συστημάτων.
  • Αυτόματη ρύθμιση με ανατροφοδότηση. Ρυθμιστές τύπου PID. Συστήματα κλειστού βρόγχου.
  • Βελτιστοποίηση δυναμικών συστημάτων.
  • Ανάλυση και σχεδιασμός συστημάτων ρύθμισης.
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις39
- Φροντιστηριακές Ασκήσεις13
- Αυτοτελής Μελέτη48
Σύνολο Μαθήματος100

Αξιολόγηση Φοιτητών

Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:
-    Επίλυση προβλημάτων
-    Ερωτήσεις Θεωρίας

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Π. Νταουτίδης, Σ. Μαστρογεωργόπουλος, Σ. Παπαδοπούλου, Έλεγχος Διεργασιών, Εκδόσεις Τζιόλα, 2013 2. R.C.
  • Dorf -R.H. Bishop, Σύγχρονα Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου, Εκδόσεις Τζιόλα.
  • Ν. Κρικέλης, Εισαγωγή στον Αυτόματο Έλεγχο, Εκδόσεις Συμμετρία
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: 
Διδασκαλία μαθήματος: 
Φροντιστηριακές ασκήσεις: 
Εργαστηριακές ασκήσεις: