Slide background

Βελτιστοποίηση περιβαλλοντικών και ενεργειακών συστημάτων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
ΚατεύθυνσηΧημικών Μηχανικών
Κωδικός μαθήματος      ΜΠ 335 Εξάμηνο Σπουδών6ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις & Ασκήσεις πράξης4
Θ=3, Α=1, Ε=0
4
Τύπος ΜαθήματοςΥποβάθρου
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)https://www.eclass.tuc.gr/modules/auth/courses.php?fc=68

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Ανακαλεί μεθοδολογίες βελτιστοποίησης, γραμμικού, μη γραμμικού, δυναμικού προγραμματισμού και προηγμένες μεθοδολογίες βελτιστοποίησης.
  • Αναγνωρίζει τη μαθηματική έκφραση βελτιστοποίησης  για  ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα και ποια μεθοδολογία είναι καταλληλότερη για την επίλυση κάθε είδους προβλήματος.
  • Επιλέγει την κατάλληλη μέθοδο επίλυσης και προσδιορίζει την βέλτιστη λύση.
  • Εφαρμόζει τις διδαχθείσες μεθοδολογίες σε προβλήματα περιβαλλοντικού χαρακτήρα.
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 
  1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: Εισαγωγή.
  2. Ταξινόμηση Μοντέλων Βελτιστοποίησης, Μη γραμμική Βελτιστοποίηση, Κοίλα Σύνολα και Συναρτήσεις.
  3. Θεωρήματα Μαθηματικής Βελτιστοποίησης.
  4.  Γεωμετρία του Προβλήματος της Μαθηματικής Βελτιστοποίησης.
  5. ΚΛΑΣΙΚΗ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ: Προβλήματα Βελτιστοποίησης χωρίς Περιορισμούς, Πολλαπλασιαστές Lagrange.
  6. ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ:  Βελτιστοποίηση σε Προβλήματα Γραμμικού Προγραμματισμού
  7. ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ:  Simplex Μέθοδος.
  8. ΜΗ ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Εισαγωγή, Μέθοδοι Βελτιστοποίησης χωρίς Περιορισμούς,
  9. ΜΗ ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Μέθοδοι Βελτιστοποίησης με Περιορισμούς, Δυναμικός Προγραμματισμός.
  10. ΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Εισαγωγή και βασικές έννοιες.
  11. ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ  ΜΕΘΟΔΟΙ  ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: Γενετικοί αλγόριθμοι,
  12. ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ  ΜΕΘΟΔΟΙ  ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: Ασαφής λογική, Νευρωνικά Δίκτυα.
  13. Εφαρμογές σε Matlab.
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

 
  • Εξειδικευμένο Λογισμικό
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
 
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις39
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας18
- Φροντιστήρια13
- Project30
Σύνολο Μαθήματος100

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
- Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα

ΙΙ. Εργασία (Project) (20%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Μέθοδοι Βελτιστοποίησης Περιβαλλοντικών Συστημάτων, Καρατζάς Γεώργιος, Παπαδοπούλου Μαρία
  • Στοιχεία Βελτιστοποίησης, Ευστράτιος Ε. Τζιρτζιλάκης
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις:Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Καθηγήτρια Δ. Κολοκοτσά (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις:-