Slide background

Μίκρο/Μάκρο Οικονομική

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
Κατεύθυνση-
Κωδικός μαθήματος       ΚΕΠ 201Εξάμηνο Σπουδών3ο
Είδος μαθήματοςΕπιλογής
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις3
Θ=3, Α=0, Ε=0
3
Τύπος ΜαθήματοςΓενικών Γνώσεων
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS 
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)https://www.eclass.tuc.gr/modules/auth/courses.php?fc=65

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα μπορούν να κατανοούν τι είναι τα οικονομικά, πώς οι οικονομολόγοι εξηγούν τη λήψη αποφάσεων από τους παραγωγούς και τους καταναλωτές, πώς οι οικονομίες στις διάφορες κοινωνίες είναι οργανωμένες.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / η φοιτήτρια θα είναι σε θέση να:

  • Αναγνωρίζει πως λαμβάνονται οικονομικές αποφάσεις από παραγωγούς και καταναλωτές.
  • Ανακαλεί πως είναι οργανωμένη η οικονομία σε μια κοινωνία.
  •  Απομνημονεύει Βασικές έννοιες της οικονομικής επιστήμης.
  • Εκτιμάει τη λειτουργία των μηχανισμών της αγοράς.
  • Εκφράζει τα χαρακτηριστικά των εθνικών οικονομιών.
  • Αναλύει τις επιπτώσεις της οικονομικής δραστηριότητας στην κοινωνική ευημερία.
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 
  1. Εισαγωγή. Η οικονομική επανάσταση και η εμφάνιση της οικονομικής.
  2. Η εμφάνιση και εδραίωση της αγοράς: από τις κοινωνίες με αγορά, στις κοινωνίες της αγοράς.
  3. Ανάλυση της προσφοράς–ζήτησης εμπορευμάτων, θεωρία του καταναλωτή.
  4. Kόστος παραγωγής και θεωρία της Επιχείρησης.
  5. Προσδιορισμός της τιμής των αγαθών.
  6. Μορφές αγοράς.
  7. Πλεόνασμα καταναλωτή, παραγωγού και οικονομική ευημερία.
  8. Εξωτερικές οικονομίες και επιβαρύνσεις.
  9. Ο σύγχρονος Καπιταλισμός. Οι διαφορετικές προσεγγίσεις στην οικονομική επιστήμη.
  10. Βασικές έννοιες μακροοικονομίας στοιχεία Εθνικών λογαριασμών
  11. Μακρο-οικονομική ισορροπία.
  12. Προσδιορισμός εισοδήματος και απασχόλησης, ρόλος των επενδύσεων, επίδραση των διεθνών συναλλαγών.
  13. Χρηματοοικονομική αγορά. 
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών 
  • Power point παρουσιάσεις/διαλέξεις
  • E-class υλικό
  • e-βιβλία :
    • Α. Ψειρίδου, Θ.Λιανός, 2015. 'Οικονομική Ανάλυση και Πολιτική: Μικρο-Οικονομική' ΣΕΑΒ Κάλιππος.
    • Δ. Κυρίκος, 2015. 'Μακρο-Οικονομική Ανάλυση και Πολιτική', ΣΕΑΒ Κάλιππος.
 
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις39
- Αυτοτελής Μελέτη36
Σύνολο Μαθήματος75
Αξιολόγηση Φοιτητών

Τελική εξέταση (70%):  Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων

Ενδιάμεση εξέταση-πρόοδος (30%):  Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Επίλυση Προβλημάτων

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • S.Bowles, R. Edwards, F. Roosevelt, (M. Ζουμπουλάκης, επιμ.), 2016. Κατανοώντας τον Καπιταλισμό, Gutenberg (Κωδ.: 41959120)
  • Stephen Ison, 2002. Εισαγωγή στην Οικονομική, Κλειδάριθμος (Κωδ.: 13686)
  • Paul Krugman, Robin Wells, 2018. Η οικονομική σε διδακτικές ενότητες, Guteberg.
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Καθ. Σ. Ροζάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Καθ. Σ. Ροζάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: -
Εργαστηριακές ασκήσεις: -