Slide background

Γερμανικά ΙΙΙ

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
Κατεύθυνση-
Κωδικός μαθήματοςΓΛΣ 203Εξάμηνο Σπουδών3ο
Είδος μαθήματοςΕπιλογής (μία από τις 2 ξένες γλώσσες)
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις και Εργαστηριακές ασκήσεις

4

Θ=2, Α=0, Ε=2

2
Τύπος ΜαθήματοςΓενικών Γνώσεων
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΓερμανική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΝαι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)http//deutsch.tuc.gr/germanika3.php

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / η φοιτήτρια θα είναι σε θέση να:

  • Περιγράφει καταστάσεις, προσωπικές εμπειρίες, σχέδια και μελλοντικούς ακαδημαϊκούς στόχους στη γερμανική γλώσσα.
  •  Εξηγεί στους συμφοιτητές του νέες έννοιες … στα Γερμανικά.
  •  Χρησιμοποιεί εξειδικευμένο λεξιλόγιο στον προφορικό και γραπτό λόγο.
  •  Αναπτύσει την άποψη του/της στη γερμανική γλώσσα.
  •  Δημιουργεί μια προφορική παρουσίαση για θέμα σχετικό με την ακαδημαϊκή του καθημερινότητα στα Γερμανικά.
  •  Αξιολογεί συγκεκριμένες πληροφορίες σε γερμανικά κείμενα διαφόρων ειδών.
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Πρωτοβουλία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Διαχείριση Χρόνου
  •  Αυτοπεποίθηση
  •  Αποφασιστικότητα
  •  Χρήση Υπολογιστή
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 
  1. Διάλογοι γνωριμίας σε μορφή συνέντευξης στα Γερμανικά - επανάληψη βασικού λεξιλογίου & εισαγωγή (Ι) στo ακαδημαϊκό λεξιλόγιο - προφορική προσωπική περιγραφή και γραπτή περιγραφή συμφοιτητών - διαδραστικές ασκήσεις
  2. Εισαγωγή (ΙΙ) στο ακαδημαϊκό λεξιλόγιο - (οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις)
  3. Εξάσκηση στo ακαδημαϊκό λεξιλόγιο - (αυθεντικό κείμενο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες (θεματολογία σπουδές) στα Γερμανικά.
  4. Επεξεργασία και κριτική προσέγγιση ανάλογου κειμένου & εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών - επιλεγμένες ενότητες γραμματικής
  5. Προφορικός λόγος (ανάλογο λεξιλόγιο) - σύντομη προφορική παρουσίαση, σχετικού θέματος, ανάλογη προφορικής εξέτασης επιπέδου Β1 Γερμανικών - διάδραση - επιλεγμένες ενότητες γραμματικής
  6. Πρόσκληση γερμανού ή γερμανόφωνου επισκέπτη - ακολουθεί διάλογος στα Γερμανικά με χρήση νέου λεξιλογίου - ασκήσεις
  7. Παραγωγή γραπτού λόγου (ανάλογο λεξιλόγιο) - επίσημο email - σύνταξη αναλυτικής επιστολής προθέσεων και κινήτρων - διαδραστικές ασκήσεις - διόρθωση και διάδραση
  8. Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες στα Γερμανικά - κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας.
  9. Ανάγνωση, επεξεργασία και κριτική προσέγγιση αυθεντικού κειμένου & εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
  10. Διάδραση με γερμανό ή γερμανόφωνο επισκέπτη - ακολουθεί διάλογος στα Γερμανικά - εξάσκηση στo νέο εξειδικευμένο λεξιλόγιο - (κείμενο - οπτικοακουστικό υλικό - ανάλογες διαδραστικές ασκήσεις)
  11. Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
  12. Γραπτός λόγος - περιγραφή προσωπικών εμπειριών, σχεδίων και μελλοντικών ακαδημαϊκών στόχων
  13. Προφορικός λόγος με χρήση νέου εξειδικευμένου λεξιλογίου - κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες στα Γερμανικά
 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΠρόσωπο με πρόσωπο σε μικρές ομάδες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και ΕπικοινωνιώνΥποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης moodle, χρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς  
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διδασκαλία σε ομάδες φοιτητών (περιέχει και διαδραστική διδασκαλία)26
- Εργαστήρια - Ασκήσεις αυτόνομης μάθησης26
- Πρόσκληση γερμανών ή γερμανόφωνων επισκεπτών (καθηγητών ή επιστημόνων) για δραστηριοκεντρικά εργαστήρια ή ομιλίες  6
- Ατομική μελέτη17
Σύνολο Μαθήματος75
Αξιολόγηση Φοιτητών

Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου: διαγνωστική αξιολόγηση, διαμορφωτική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, ετεροαξιολόγηση

Στο τέλος του εξαμήνου: Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:

-Κατανόηση γραπτού λόγου και γλωσσική επίγνωση   (Κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας με κενά, τα οποία πρέπει να συμπληρωθούν - επιλογή & συμπλήρωση)

- Προτάσεις πολλαπλής επιλογής

- Κατανόηση γραπτού λόγου, εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών.

- Παραγωγή γραπτού λόγου και γραπτή διάδραση

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Campus Deutsch - Schreiben Kursbuch, Patricia Buchner
  • Campus Deutsch - Lesen Kursbuch, Oliver Bayerlein, Patricia Buchner 
  • Campus Deutsch - Präsentieren und Diskutieren Kursbuch mit CD-ROM (MP3-Audiodateien und Video-Clips), Oliver Bayerlein
  • Menschen A2 - Kursbuch, Charlotte Habersack, Angela Pude, Franz Specht 
  • Menschen A2 - Arbeitsbuch, Anna Breitsameter, Sabine Glas-Peters, Angela Pude 
  • Menschen A1 - Kursbuch, Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht 
  • Menschen A1 - Arbeitsbuch, Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann 
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Άννα Βρουβάκη (Μέλος ΕΕΠ - ΚΕΓΕΠ)
Διδασκαλία μαθήματος:Άννα Βρουβάκη (Μέλος ΕΕΠ - ΚΕΓΕΠ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: - 
Εργαστηριακές ασκήσεις:Άννα Βρουβάκη (Μέλος ΕΕΠ - ΚΕΓΕΠ)