Slide background

Εισαγωγή στον Προγραμματισμό ΙΙ

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣχολήΧημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο ΣπουδώνΠροπτυχιακό
Κατεύθυνση-
Κωδικός μαθήματοςΜΑΘ 106Εξάμηνο Σπουδών2ο
Είδος μαθήματοςΥποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές ΔραστηριότητεςΕβδομαδιαίες Ώρες ΔιδασκαλίαςΠιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις  (θεωρία & ασκήσεις), εργαστηριακές ασκήσεις3
Θ=3, Α=0, Ε=2
5
Τύπος ΜαθήματοςΥποβάθρου
Προαπαιτούμενα Μαθήματα 
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεωνΕλληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUSΌχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL)https://www.eclass.tuc.gr/modules/auth/courses.php?fc=64 

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα έχει ως στόχο να εισαγάγει τις βασικές τεχνικές της ανάπτυξης εφαρμογών μηχανικής για το υπολογιστικό περιβάλλον του λογισμικού Matlab. Εισαγάγει τις θεμελιώδεις τεχνικές κατασκευής αλγορίθμων και υλοποίησης τους σε περιβάλλοντα επιστημονικών υπολογισμών για αριθμητικούς και συμβολικούς τύπων δεδομένων.

Αυτό το βασικό μάθημα στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητών στις θεμελιώδεις έννοιες κατασκευής και υλοποίησης αλγορίθμων διεξαγωγής αριθμητικών και συμβολικών πράξεων μέσω Matlab.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ένας φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Αναπτύσσει εφαρμογές χρησιμοποιώντας περιβάλλοντα επιστημονικών υπολογισμών για αριθμητικούς και συμβολικούς τύπων δεδομένων.
  • Υλοποιεί αλγορίθμους διαδικασιών κάνοντας χρήση κώδικα μιας υψηλού επιπέδου γλώσσας προγραμματισμού η οποία διαθέτει  πολλές και πολύπλοκες εντολές (Matlab).
  • Ελέγχει την ορθότητα υλοποίησης του αλγορίθμου.
  • Κατανοεί κώδικα εφαρμογών επιστημονικών υπολογισμών, ώστε να είναι εφικτή η επέκτασή του.
  • Γνωρίζει τη χρήση υπολογιστικών συστημάτων τύπου Unix. 
 
Γενικές Ικανότητες
 
  • Αυτόνομη εργασία
  • Κριτική κατανόηση εννοιών/θεωριών και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Ευχέρεια στην κατασκευή αλγορίθμων και ανάπτυξη εφαρμογών στον υπολογιστή με το υπολογιστικό περιβάλλον του λογισμικού
 

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρία:

  1. Εισαγωγή στο υπολογιστικό περιβάλλον του λογισμικού Matlab.
  2. Αριθμητικές Πράξεις.
  3. Προγραμματισμός στο περιβάλλον του λογισμικού Matlab - Εισαγωγή μεταβλητών.
  4. Μιγαδικοί Αριθμοί
  5. Μfiles.
  6. Συναρτήσεις - Αναδρομικές Συναρτήσεις.
  7. Εξωτερικά αρχεία - Πίνακες - Πολυώνυμα - Γραφήματα.
  8. Συμβολικές Μεταβλητές και πράξεις.
  9. Παράγωγοι.
  10. Ολοκληρώματα.
  11. Ιστογράμματα.
  12. Τρισδιάστατα Συμβολικά Διαγράμματα
  13. Επίλυση Γραμμικών συστημάτων στο λογισμικό Matlab με χρήση του Sympolic Math Toolbox.

Ασκήσεις.

Εργαστήρια: Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση υπολογιστικών συστημάτων σε περιβάλλον τύπου Unix - Προγραμματισμός με χρήση του λογισμικού Matlab. 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος ΠαράδοσηςΣτην αίθουσα διδασκαλίας και στο εργαστήριο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και ΕπικοινωνιώνΥποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και προγραμματισμός σε υπολογιστικά συστήματα με τη χρήση του λογισμικού Matlab. Διαφάνειες σε Power Point.
Οργάνωση ΔιδασκαλίαςΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις39
- Εργαστήριο26
- Αυτοτελής μελέτη60
Σύνολο Μαθήματος125
Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή εξέταση η οποία περιλαμβάνει ανάπτυξη εφαρμογών για το υπολογιστικό περιβάλλον Matlab και ερωτήσεις κατανόησης της θεωρίας. Συντελεστής 70%.

ΙΙ. Δύο εξετάσεις εργαστηρίου στον υπολογιστή στην υλοποίηση και εφαρμογή της θεωρίας σε πρακτικά προβλήματα εφαρμογών για το υπολογιστικό περιβάλλον Matlab. Συντελεστής 30%.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
  • Προγραμματισμός με τη Χρήση Matlab, Γραββάνης Γιώργος, Γιαννουτάκης Κωνσταντίνος
  • Αριθμητικές Μέθοδοι με Matlab, Cleve B. Moler
  • Matlab: Μια Πρακτική Εισαγωγή στον Προγραμματισμό και την Επίλυση Προβλημάτων, Stormy Attaway 
 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος:Αναπλ. Καθ. Α. Βουλγαράκης (Μέλος ΔΕΠ- ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος:Αναπλ. Καθ. Α.Βουλγαράκης (Μέλος ΔΕΠ- ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: -
Εργαστηριακές ασκήσεις:Δρ. Α. Παπαδόπουλος  (Μέλος ΕΔΙΠ- ΧΗΜΗΠΕΡ)