Slide background

Εφαρμογές σε Περιβαλλοντικά Μοντέλα

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κωδικός μαθήματος ΜΠ 421 Εξάμηνο Σπουδών 7ο
Είδος μαθήματος Υποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης 3
Θ=2, Α=1, Ε=0
5
Τύπος Μαθήματος Επιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Όχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER107/

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

1. «Εισαγωγή στη μεθοδολογία προσομοίωσης περιβαλλοντικών συστημάτων», εσείς πρέπει να είστε σε θέση:

  • να εξηγήσετε τη σημασία της χρήσης μοντέλων στη περιβαλλοντική μηχανική
  • να περιγράφετε τα στάδια δημιουργίας μοντέλων
  • να κατηγοριοποιείτε τα μοντέλα

2. «Φαινόμενα Μεταφοράς», εσείς πρέπει να είστε σε θέση:

  • να γράφετε τις εξισώσεις των ισοζυγίων μάζας για συστήματα διασποράς, συστήματα συμμεταφοράς, και για μικτά συστήματα με αντιδράσεις
  • να υπολογίζετε βιοχημικές παραμέτρους σε φυσικά συστήματα
  • να κατανοείτε τη σημασία της μεταφοράς ιζημάτων για την μεταφορά της μάζας
  • να επιλύετε κανονικές και μερικές διαφορικές εξισώσεις ισοζυγίων μάζας
  • να υπολογίζετε το χρόνο και τη συγκέντρωση ρυπαντών σε σταθερή κατάσταση

3. «Κινητική Χημικών Αντιδράσεων », εσείς πρέπει να είστε σε θέση:

  • να κάνεις ταξινόμηση των κινητικών αντιδράσεων
  • να υπολογίζετε σταθερές κινητικών αντιδράσεων από πειραματικά δεδομένα
  • να σχεδιάζετε πειράματα για των υπολογισμό των αντιδράσεων

4. «Ευτροφισμός», εσείς πρέπει να είστε σε θέση:

  • να κατανοείτε το φαινόμενο του ευτροφισμού και τις επιδράσεις του στα οικοσυστήματα
  • να εξηγείτε το ρόλο του περιοριστικού παράγοντα στον ευτροφισμό συστημάτων
  • να χρησιμοποιείτε απλά μοντέλα ευτροφισμού για την ανάλυση της τροφικής κατάστασης μίας λίμνης
  • να κατανοήσετε τα κριτήρια φορτίων θρεπτικών

5. «Μοντέλα Οικοσυστημάτων», εσείς πρέπει να είστε σε θέση:

  • να κατανοείτε τη δυναμική αλληλεξάρτηση οργανισμών σε ένα οικοσύστημα
  • να κατανοείτε τη κινητική ροής θρεπτικών σε ένα οικοσύστημα
  • να γράφετε τις εξισώσεις των ισοζυγίων μάζας ενός μοντέλου οικοσυστήματος
  • να γράφετε τις αντιδράσεις ανάπτυξης ανώτερων οργανισμών σε ένα μοντέλο οικοσυστήματος
  • να εξηγείτε τους περιορισμούς στη χρήση μοντέλων οικοσυστημάτων

6. «Συμβατοί Ρυπαντές σε Ποτάμια και Λιμνοθάλασσες», εσείς πρέπει να είστε σε θέση:

  • να κατανοείτε τη σημασία των συμβατικών ρυπαντών στη δημόσια υγεία
  • να γράφετε τις εξισώσεις ισοζυγίου μάζας συμβατών ρυπαντών για ποτάμια και εκβολές ποταμών και να τις λύνεται μαθηματικά
  • να αξιολογείτε τις επιπτώσεις συμβατών ρυπαντών μετά την επίλυση του μαθηματικού προβλήματος
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1. Εισαγωγή στη μεθοδολογία προσομοίωσης περιβαλλοντικών συστημάτων,

2. Φαινόμενα Μεταφοράς,

  • Συστήματα Διασποράς, Συστήματα Συμμεταφοράς,  Μικτά Συστήματα,
  • Διαμερισματοποίηση,
  • Μεταφορά Ιζήματος,
  • Απλά Μοντέλα Μεταφοράς,
  • Υπολογισμός Παραμέτρων,

3. Κινητική Χημικών Αντιδράσεων,

4. Ευτροφισμός,

5. Μοντέλα Οικοσυστημάτων,

6. Συμβατοί Ρυπαντές σε Ποτάμια και Λιμνοθάλασσες,

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης Στην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Εξειδικευμένο Λογισμικό διαχείρισης έργων
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
  • Δημιουργία και χρήση περιβαλλοντικών μοντέλων
  • Χρήση χαρτών GIS
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις 40
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 40
- 3 ατομικές εργασίες μοντελοποίησης. 30
- 4 σετ ασκήσεων 15
Σύνολο Μαθήματος 125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Αξιολόγηση ατομικών εργασιών (30%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Environmental Modeling, του J.L. Schnoor, 1996
  • Aquatic Chemistry του Ν.Π. Νικολαΐδη, 2005

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Καθηγητής Ν. Νικολαΐδης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Καθηγητής Ν. Νικολαΐδης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Καθηγητής Ν. Νικολαΐδης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: